Promlebedka.ru

Авто ДРайв
1 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Fiat 124 Spider Abarth 2017 – больше, чем просто автомобиль

Fiat 124 Spider Abarth 2017 – больше, чем просто автомобиль

Обзор Fiat 124 Spider Abarth 2017: внешний вид модели, интерьер, технические характеристики, системы безопасности, цены и комплектации. В конце статьи — видео обзор Фиат 124 Spider Abarth 2017 года!

Содержание обзора:

  • Внешний вид
  • Салон
  • Характеристики Fiat 124 Spider Abarth 2017
  • Системы безопасности
  • Стоимость и комплектации Фиат 124 Spider Abarth 2017
  • Видео

Не прошло и года с момента официального дебюта спортивного родстера Fiat 124 Spider, как компания продемонстрировала специальную версию модели Fiat 124 Spider Abarth, премьера которой состоялась в рамках Женевской автовыставки 2016 г.

В отличие от стандартной версии 124 «Спайдер», новинка получила ряд дизайнерских изменений внешнего и внутреннего оформления, а также полностью перенастроенную подвеску, призванную улучшить управляемость и поведение автомобиля на трассе или гоночном треке. Как отмечают представители Abarth, при создании «заряженной» модификации перед ними стояла задача сделать идеальный автомобиль, который бы отличался великолепной управляемостью и отменной динамикой и, забегая несколько вперёд, заметим, что они справились со своей задачей на пятёрку с плюсом.

Справка

Fiat 124 Spider первой генерации увидел свет в 1966 году. Итальянский кабриолет получил посадочную формулу 2+2, а также эффектный дизайн от ателье Pininfarina, который привлек внимание всего мира к этому маленькому автомобилю.

Кроме того, Фиат 124 Спайдер отличали бойкие двигатели, которые вкупе с небольшой массой обеспечивали отличную динамику разгона, а оптимальная развесовка по осям и тонкие настройки рулевого управления доставляли истинное удовольствие от вождения.

Все это закрепило за итальянским кабриолетом звание бюджетного спорткара и навсегда вписало его имя в историю мирового автопрома. Однако спустя 50 лет в 2016 году в Fiat решили возродить 124 Spider и презентовали его реинкарнацию на выставке в Лос-Анджелесе.

Модель нового поколения вызвала бурное обсуждение со стороны общественности, и вновь ее главным козырем стал дизайн. Итальянцы постарались придать автомобилю как можно больше выразительности и грациозности, при этом смогли сохранить запоминающиеся черты предшественника.

Яркий тому пример – радиаторная решетка, которая полностью идентична по своей конфигурации таковой у «первого» Фиата 124 Спайдер.

А вот по технической части ничего революционного ждать не приходится по той простой причине, что итальянский родстер построен на платформе New Mazda MX-5. Однако силовая гамма у итальянской модели все же своя.

Оснащение Fait 124 Spider включает в себя:

  • Систему бесключевого пуска двигателя.
  • Климат-контроль.
  • Мультифункциональный руль.
  • Система курсовой стабилизации.
  • Мультимедийно-развлекательный комплекс с семидюймовым сенсорным дисплеем, Bluetooth, USB, AUX, Wi-Fi.
  • Систему навигации с 3D-картами.
  • Камеру заднего обзора.
  • Кожаную обивку интерьера.
  • Бортовой компьютер.
  • Электрические стеклоподъемники.
  • Сервоприводы и обогрев зеркал бокового вида.
  • Светодиодную оптику головного освещения.
  • Светодиодные дневные ходовые огни.
  • Датчик дождя.
  • Датчик света.
  • Автозатемняющееся салонное зеркало заднего вида.

На европейском рынке новый Fiat 124 Spider 2017—2018 модельного года оценивается в 34 тысячи 900 долларов. Что касается Северной Америки, то здесь официальные дилеры марки продают родстер по цене от 24 тысяч 995 долларов. В Россию поставки итальянской модели не осуществляются.

Читать еще:  Новые подробности об автомобиле Lada Kalina Cross

В 2016 году на Женевском автосалоне Фиат показал версии Abarth и Abarth Rally, специальные раллийные версии автомобиля. На Abarth устанавливаются 1,4-литровые двигатели с MultiAir мощностью 170 л. с. (125 кВт) и крутящим моментом 250 Нм. Максимальная скорость составляет 232 км/ч и разгон до 100 км/ч занимает 6,8 секунды, все благодаря массе в 1 060 кг и его распределением между осями 50:50.

В дополнение к дорожной версии, был собран гоночный прототип Abarth, вдохновленный спортивными раллийными автомобилями Fiat 124 Abarth Rally из 1970-х годов. Он получил 1,8-литровый турбированный двигатель мощностью 300 л. с. (221 кВт) при 6500 оборотах в минуту.

Base-model 124 Spiders have manual climate controls, while Lusso and Abarth models gain automatic climate control and heated seats, but don’t expect many other luxuries. Cabin space is tight, especially for drivers and passengers measuring more than six feet tall. The top, when raised, arcs tightly over the cabin, and the small rear window contributes to the interior’s confining nature. At least when the soft top is folded behind the seats, as it should be as often as possible—remember, this is a roadster!—the sky’s the limit on headroom.

If you were holding out hope that the 124 Spider might swallow cargo better than it gulps two people, dash that optimism here and now. The Spider has a small trunk and barely any cabin storage for phones, knickknacks, and the like. We fit just one carry-on suitcase inside the Fiat’s trunk.

2020 Fiat 124 Spider Abarth Review | Miata Arrabbiata

    Share
  • 0 Comments
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale
  • Fiat 124 Spider Abarth
  • Fiat 124 Spider Abarth in blue
  • Image Credit: Joel Stocksdale

More Photos

  • Vehicles most likely to hit 300,000 miles
  • Cars most likely to have major powertrain problems
  • Top 10 brands with the lowest average repair cost to fix a check engine light
  • Top 10 brands least likely to flash a check engine light
  • The least reliable cars in America
  • The Best New Car Deals: December 2020
Читать еще:  Выбираем автомобильный домкрат
Autoblog Rating

The Fiat 124 Spider makes great use of its Miata chassis and adds a unique flavor with its raucous, torque-y Fiat engine. It lacks some of the polish of the Miata’s powertrain and design, but is still a blast

Industry

The Mazda MX-5 Miata is one of our favorite sports cars, and it’s hard to imagine how it could be improved – especially after Mazda added a revvier, more powerful engine for 2019. That presents a potential issue for its platform mate, the 2020 Fiat 124 Spider, which hasn’t received a similar update. So we spent some time behind the wheel of an Abarth version on the road and on a track to see if there’s a reason to choose it over its new-and-improved twin.

While it’s unchanged for 2020, the 124 Abarth’s engine does the lion’s share of the work charming the driver. The 164-horsepower 1.4-liter turbocharged inline-four is no longer more powerful than the Miata’s 181-hp 2.0-liter naturally aspirated engine, but the Abarth remains the torque king, packing 184 pound-feet to the Miata’s 151 lb-ft. More importantly, the Abarth makes its power down low, feeling punchier at low rpm and taking far less work with the shifter to keep it in the power band. That’s particularly nice around town when you might not want to push the car to redline repeatedly. The trade-off is that it feels much less exciting near redline, and the throttle response is lethargic compared with the snappy Mazda engine. And on a racetrack, that extra precision and power at the top end makes for a more rewarding experience.

Besides user-friendly torque, what sets the 124 Spider Abarth from the Mazda is the sound. The Abarth is the only 124 available with the special Record Monza exhaust, and it makes the Fiat growl and snarl like only Italian cars can. And of course, it’s all the better when you drop the top, expediting the sound to your ears. It makes the car feel more expensive and unusual than it is. Now, the Miata has its own more refined purr that’s lovely, too, but the Fiat’s soundtrack is giggle-inducing at every drop of the throttle.

Capping off the powertrain is the Fiat’s transmission that I found to be just a bit better than the ND Miata’s. It has heavier, more mechanical shifts that aren’t as notchy as the Miata’s. That’s still a compliment to Mazda, though, as the Fiat’s transmission comes from the previous-generation NC Miata. It was chosen to handle the turbo engine’s torque. The only complaint is the bizarrely shaped shift knob that never felt comfortable regardless of my grip.

Читать еще:  Как оформить землю под гараж

The Abarth’s styling is another point of differentiation. Fiat deserves an enormous amount of credit for creating a generally handsome tribute to the 124 Spider of the ‘60s and ‘70s using Miata bones. If you didn’t know the connection between the two cars, you might think the Fiat was a completely original car. The Abarth is particularly attractive with its more aggressive lower grille, side skirts and rear bumper compared to what you’d get with the base 124. These changes make it look more substantial and road-hugging. The available matte black stripe down the middle is cool, too, and is actually painted, rather than a vinyl decal. In contrast to the Miata, its collection of bulges and grilles is fussier, and the longer overhangs make it less taut and tidy, but they’re minor complaints of an otherwise handsome car.

As for the rest of the 124, there isn’t much different from the Mazda, which is good in some ways and disappointing in others. It’s all good news with handling, as both cars feel light and eager to turn. They lean a good amount in corners, and they tell you well in advance when the back end starts sliding. The steering is light, precise and sensitive.

On the disappointing side, the interiors are nearly identical save for some different colors and upholstery. This is an area where the Fiat could have differentiated itself and possibly improved compared to the Miata. Perhaps more useful cupholders or a completely different design would’ve been too expensive to implement, but more Italian-inspired material or color flourishes would be nice. Even better, it could have added a Fiat-Chrysler UConnect infotainment system, which would likely run faster and look better than the increasingly antiquated Mazda system. But at the very least, the Fiat’s interior isn’t any worse than the Miata’s.

Taken altogether, the Fiat 124 Spider Abarth is still a compelling option to the Mazda Miata. The Miata is a bit more rewarding when driven hard, especially with its zingy new engine. But the Fiat makes up for that with a stunning soundtrack, slick transmission and easy-to-use torque. It’s a different flavor that’s just as delicious as the original dish.

Технические характеристики

На 124 Spider устанавливается 1,4-литровый рядный четырёх-цилиндровый двигатель с системой изменения фаз газораспределения MultiAir и турбонаддувом, мощностью 140 л. с. (103 кВт) и крутящим моментом 240 Нм для европейской модели, [1] и 160 л. с. (119 кВт) и 249 Нм для североамериканской модели. [2]

Multiair это технология автоматического изменения фаз газораспределения с гидравлическим приводом, позволяющая управлять подачей воздуха непосредственно через впускные клапаны бензинового двигателя [15] . Разработанная Fiat Powertrain Technologies, технология позволяет отказаться от дроссельной заслонки, используемой для регулирования потока воздуха, поступающего в цилиндры [16] .

Ссылка на основную публикацию
ВсеИнструменты
Adblock
detector